بررسی آستون مارتین ونتیج

توسط

آشنایی با آستون مارتین ونتیج ۲۰۱۹

 

شرکت­های خودروسازی همواره به دنبال زیباترین طراحی­ها هستند و استون مارتین از این قاعده مستثنی نیست و با نگاهی به خودروهای تولیدی این شرکت تا امروز، متوجه خواهیم شد غیر از مدل سیگنت، تمامی آثار آستون مارتین همیشه مانند یک ورزشکار معروف شیک و خیره کننده بوده است. پرفروش­ترین مدل این شرکت ونتیج نام دارد که نخستین بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و اکنون پس از گذشت یک دهه شاهد طرحی جدید برای ارزان­ترین مدل تولیدی این شرکت هستیم.

چابکی و نتیج ۲۰۱۹ با کمک یک موتور ۴ لیتری VB تویین توربوساخت مرسدس – AMG تضمین شده که قدرت خروجی آن ۵۰۳ اسب بخار است.

 

 

آستون مارتین ونتیج جدید تغییرهای بسیاری را نسبت به نسخه پیشین خود تجربه کرده است، طول خودرو بیش­تر شده و نسل جدید دیفیوز عقب در آن به کار گرفته شده است. و نتیج جید المان­های طراحی بسیاری را از مدل DB10، بازیگر فیلم جیمز باند گرفته است که مهم­ترین آنها طرح چراغ ­های جلوی خودرو است. شیب زیاد در موتور و جلو پنجره معروف آستون مارتین در این خودرو جلب نظر می­کند و ایجاد یک شکاف روی گل­گیرهای جلو که ادامه آن به درهای خودرو می­رسد، کمک می­کند فشار هوای موجود در گل­گیر که ناشی از چرخش لاستیک­های ۲۰ اینچی است، به بیرون هدایت شود.

 

خانه تکانی در طراحی

 

ونتیج جدید با تکیه بر بازدهی بالای عملکرد و شخصیت اسپرت خلق شده که در نگاه نخست این حس عضلانی بودن خودرو است که به بیننده القا خواهد شد در شکل­گیری خط­های روی بدنه ظرافت بسیاری به کار رفته، وجود هر خط در بدنه برای هدفی است تا به بازده آیرودینامیکی خودرو لطمه وارد نشود.

چراغ­های لجو و عقب LED برای خیره­کننده بودن بسیار باریک طراحی شده است و با نگاه به چراغ­های جلوی خودرو، به دلیل سیال بودن خط­های بدنه نیز ناخودآگاه نگاه­مان به دیگر قسمت­های بدنه هدایت خواهد شد. آستون مارتین در تلفیق بسته آیرودینامیکی ویژه پیست با خودروهای جاده­ای در این مدل جادو کرده است جلو پنجره مستقیم به قسمت زیرین سیر متصل شده، این نوع طراحی باعث هدایت هوای بیش­تر به زیر و درون محفظه موتور خودرو خواهد شد. همچنین اندازه بسیار بزرگ دیفیوزرهای عقب که با رنگ بدنه همرنگ شده، افزون بر این که در بهبود ویژگی­های آیرودینامیکی کمک بسزایی می­کند، به چهره این خودرو نیز ظاهری بسیار اسپرت بخشیده است.

طرح نواری چراغ­های عقب برای آستون مارتین حاشیه­های بزرگی به وجود آورده است و این هندسه چراغ­ها شباهت بسیاری به فیسکر ایموشن دارد و ادعا شده که استون مارتین طرح نمای عقب ونتیج جدید را با نگاهی به ایموشن خلق کرده است، اما در دفاع از این حاشیه­ها، استون مارتین اذعان داشت طراحی ونتیج جدید در سال ۲۰۱۴ پایان یافت و این یعنی بیش از معرفی فیسکر، اما نکته­ای که در این بین جلب توجه می­کند، این است که آقای فیسکر تا سال ۲۰۰۵ در شرکت آستون مارتین از طراحان این برند بریتانیایی بوده است و باید دید آیا آقای فیسکر هنوز هم به طرح­های آستون مارتین دسترسی دارد؟

 

 

 

تزریق DNA اسپرت به کابین

شکل­گیری نمای کابین همانند پیکر تراشی طرح بیرونی خودرو بسیار هدفتمند است و نشان می­دهند آستون مارتین در تزرین DNA اسپرت به کابین، بسیار دقیق و حرفه­ای عمل کرده است. کابین ونتیج با یک کنسول جمع و جور متمرکز شده و در ایجاد آن به آرگونومی بیشتر دقت بسیاری شده است. کلیدهای علمکرد جعبه دنده در یک صفحه مثلثی جای گرفته است و صفحه نمایش سرعت سنج به گونه­ای طراحی شده تا راننده چشم خود را کم تر از مسیر بردارد. نسبت به نسخه پیشین، صندولی این خودرو۱۰ میلی متر این است که این به رانندگی دقیق­تر خودرو کمک ویژه­ای خواهد کرد. برای تکمیل شدن حسن اسپرت خودرو، صندلی­ها از نوع اسپرت و اسپرت پلاس قابل انتخاب است. سوییچ­های کنترلی تهویه از نوع دوار است، این نوع کنترل سریعترین و در دسترس­ترین سوییچ هنگام رانندگی هستند این نشان می­دهد آستن مارتین به طراحی ریزترین جزییات نیز توجه بسیاری داشته که در راستای افزایش لذت رانندگی این خودرو است.

در حالت استاندارد، کابین ونتیج با چرم الکانترا و چرم معمولی تزیین شده که متناسب با شخصیت اسپرت این خودرو است. تودری­های این خودروی GT و دستگیره در با چرمو رنگ متفاوتی پوشیده شده که کابین این خودرو را دو رنگ کرده است.

ونتیج جدید می­تواند در ۳٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و پیشینه سرعت آن ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

 

ویژگی­های فنی

جنس بدنه ونتیج جدید، آلومینیومی است که کمک شایانی به سبک شدن خودرو کرده و استفاده بیش­تر از قطعه­ های فیبرکربن باعث شده وزن خوردو به ۱۵۳۰ کیلوگرم برسد این بدان معناست که ونتیج جدید نزدیک به ۱۵۰ کیلوگرم از مدل پیشین سبک­تر است. با ۴۴۶۵ میلی متر طول، این خودرو ۳۴ میلیمتر از پورشه ۹۱۱ کوتاه­تر است که این اندازه سبب چابکی بیشتر خودرو خواهد شد.

این چابکی با کمک یک موتور ۴ لیتری VB تویین توربو تکمیل شده که قدرت خروجی آن ۵۰۳ اسب بخار است. همانند مدل DB11، این موتور از مرسدس AMG گرفته شده است. مهاجرت از موتورهای تنفس طبیعی به موتورهای توربو شارژ در ونتیج، به صدای مسابقه ای خوردو لطمه خواهد زد، اما مهندسان آستون با طراحی سیستم اگزوز جدید سعی بر پوشاندن ناین نقص داشته­اند. این موتور ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور را با جعبه دنده ۸ سرعته ساخت ZF به محور عقب منتقل می­کند و با این ویژگی­های فنی، ونتیج می­تواند در ۳٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و بیشینه سرعت آن ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ونتیج با این موتور به تقسیم وزن ۵۰۵۰ می­رسد که کمک بسیاری به فرمان پذیری این خودرو خواهد کرد و این ونتیج که کوچک­ترین و ارزان­ترین عضو آستون مارتین به شمار می­رود، نزدیک به ۵۰ هزار دلار قیمت کم­ترین نسبت به مدل DB11 دارد و با قیمت ۱۵۳ هزار دلار می­تواند در مقابل رقیبانی همچون AMG GT و شورولت کوروت عرض اندام کند.

آلبوم عکس ونتیج

ممکن است بپسندید

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.