کرونا و ترس رانندگان تاکسی های آنلاین به چه صورت است

تاکسی های اینترنتی
توسط

کرونا و ترس رانندگان تاکسی های آنلاین به چه صورت است

رانندگان تاکسی های اینترنتی در سراسر جهان از افت شغلی‌شان می‌گویند.

افتی که در کنار ده‌ها شغل دیگر به دنبال شیوع همه‌گیری جهانی بیماری کرونا بوجود آمده و بسیاری از آنها را نگران آینده شغلی خود ساخته است.

با این وجود اکثر تاکسی‌های آنلاین در سراسر کشورهای درگیر با کرونا می‌گویند که قدرت مالی تأمین ریسک‌ها و هزینه‌های درمانی تمام رانندگان‌شان را ندارند و فقط می‌توانند با رفتارهایی مانند ارتباط با مراکز درمانی و انسداد حساب کاربری بیماران کرونایی مانع از شیوع بیماری شوند.

کرونا و نگرانی راننده‌های آنلاین جهان

گسترش بیماری کرونا به ١٥٧ کشور جهان تا روز گذشته باعث شد اقتصاد جهانی افت عجیبی را تجربه کند.

بسیاری از کسب‌وکارها در سراسر جهان تحت‌تأثیر این ویروس قرار گرفتند و شاخص بورس کشورهای جهان کاهشی بی‌سابقه داشت.

در این بین کسب‌وکارهای خدماتی که در آن کارمندان در ارتباط مستقیم با مردم قرار دارند، بیشترین ضرر را از انتشار جهانی این ویروس متحمل شدند.

اثرات کرونا بر کسب و کار تاکسی های اینترنتی

تاکسی‌های اینترنتی یکی از کسب‌وکارهایی است که به دلیل وضع فعلی اقتصاد جهانی دچار زیان شدیدی شده است. نمادهایی همچون اوبر (UBER)، لیفت (LYFT) و ‌هايلو (HAILO) که از سرآمدان شرکت‌های خدماتی در این زمینه هستند تا پیش از ظهور ویروس کرونا گردش مالی بسیار بالایی داشتند، اما پس از بروز این بحران جهانی مشکلات بسیار زیادی را پیش‌روی خود می‌بینند.

تمایل مردم به استفاده از تاکسی ها بعد از کرونا

از مهم‌ترین مشکلات این شرکت‌ها می‌توان به کاهش چشمگیر تمایل مردم به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در شرایط فعلی و کارنکردن رانندگان این شرکت‌ها از ترس مبتلاشدن به «کووید١٩» اشاره کرد.

مسئولیت اجتماعی، اولویت تاکسی‌های آنلاین

در میان شرکت‌های خدمات آنلاین جابه‌جایی مسافر، اوبر تلاش کرد تا در کنار در نظر گرفتن سلامت مشتریان، کمک‌های رفاهی نیز برای رانندگان خود در نظر بگیرد.گرچه به نظر می‌رسد این اقدام بار مالی سنگینی را بر این شرکت تحمیل می‌کند، اما برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند این اقدام باعث بهبود چهره این شرکت در بین مشتریان خواهد شد و این رفتار اوبر را می‌توان نوعی سرمایه‌گذاری میان‌مدت دانست.

مسئولیت اجتماعی و تلاش سایر شرکت ها

سایر شرکت‌ها هم تلاش می کنند تا روش‌های مشابه را برای حمایت از کارمندان خود اتخاذ کنند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند رفتار شرکت‌های تجاری در موقعیت فعلی سال‌ها در ذهن مشتریان خواهد ماند.

همدلی با مشتریان توسط تاکسی های آنلاین

با تدبیر مناسب می توانند از سود کوتاه‌مدت صرف‌نظر کنند و سیاست‌هایی را که باعث همدلی مشتریان  خواهد شد را در دستور کار قرار دهند.

ممکن است بپسندید

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.